MPK Wrocław rozpoczęło poszukiwania firm, które opracują dokumentację projektową dla dwóch inwestycji. Chodzi o wymianę torowiska na ulicach Mickiewicza oraz Łokietka. Wspomniane ulice powiązane są z trasą na Sępolno i Swojczyce oraz z węzłem Drobnera – Dubois.
Do zaprojektowania są następujące odcinki torowisk: Bartla – Paderewskiego (ze skrzyżowaniem) na ul. Mickiewicza, Drobnera – plac Świętego Macieja na ul. Łokietka oraz Łokietka – posesja nr 15 na pl. Świętego Macieja. Wspomniane ulice powiązane są z
trasą na Sępolno i Swojczyce oraz z
węzłem Drobnera – Dubois.
Jakie założenia dla przebudowy Mickiewicza i Łokietka?
Z opisywanych dzisiaj dwóch inwestycji ta na ul. Mickiewicza jest największa i obejmuje zarówno jezdnię, torowisko, jak i ciągi piesze przy przebudowanych przystankach. Wymiana miałaby objąć 3140 m toru pojedynczego.
Wyświetl większą mapę
Odcinek Wajdy – Wystawowa oraz skrzyżowanie z ul. Kopernika będą posiadały nawierzchnię betonową. Natomiast odcinki Wystawowa – Kopernika oraz Kopernika – Paderewskiego zostaną wykonane jako tzw. zielone torowiska. Przy wszystkich wyjazdach przecinających torowisko zaplanowano wzbudzaną sygnalizację. Ponad 20 słupów podtrzymujących siec trakcyjną zostanie wymienionych lub wyremontowanych. Uzupełniony ma być także żywopłot.
W przypadku ul. Łokietka i placu Świętego Macieja do wymiany ma być 465 m toru pojedynczego. Początek prac wyznaczono na wysokości posesji nr 4 na ul. Łokietka, co wyznacza granica innej miejskiej inwestycji, czyli przebudowy węzła Drobnera – Dubois. Zakończenie to rejon posesji nr 15 na pl. Świętego Macieja. Dodatkowo w torowisku mają być też zamontowane dwie smarownice.
Wyświetl większą mapę
Warunki dla wykonawcy: cena i doświadczenie projektanta
Firmy zainteresowane wykonaniem dokumentacji mogą składać swoje oferty do 22 sierpnia do godz. 9 – w przypadku ul. Mickiewicza oraz do 25 sierpnia do godz. 9 – w przypadku ul. Łokietka.
Decydującym kryterium przy obydwu postępowaniach będzie przede wszystkim cena: 60 proc. oraz doświadczenie projektanta posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej (40 proc.).
W przypadku ul. Łokietka termin na wykonanie dokumentacji to 130 dni, natomiast w przypadku ul. Mickiewicza to aż 320 dni. Terminy te liczone są naturalnie od dnia podpisania umowy. Oznacza to, że trzeba będzie poczekać – tak jak w przypadku dokumentacji Teatralnej i Mostu Pokoju – przynajmniej do pierwszego półrocza 2026 roku.